onsdag 13 juni 2012

On my way towards a real split!

Har vilat från stretch i nästan två veckor nu beroende på en gammal hamstringskada som började göra riktigt ont igen. För cirka två år sedan gav jag mig in i en spagat helt ouppvärmd och det var kallt ute. Inte att rekommendera! Det fullkomligt brakade i benet så både jag och min danspartner blev helt chockade. Till följd av detta kunde jag först varken sitta eller gå på en vecka men sedan kändes det som ett öppet sår och värkte i ungefär ett år. Området som tog mest stryk var tydligen piriformis och muskelfästet till hamstring. Men egentligen vet jag inte vad som hänt i muskeln för jag gick aldrig till läkaren... Tror det var en muskelbristning.

Det senaste året har känts rätt bra men nu på senare tid hände det ngt som inte kändes ok på en av stretchpassen och sedan dess har det känts som att jag har stretchat ett blåmärke. Vaknat på nätterna av värk och haft ont hela dagarna. Jag valde att inte stretcha fram till sommaren och d känns faktiskt mkt bättre nu. Skulle pröva en spagat här hemma (bra benet) efter en joggingtur och jag kom typ helt ned även om den verkligen inte är parallell. Detta har inte hänt på mkt länge! Jag har kämpat och kämpat med spagaten på rätt ben men det har känts som att inget händer och allt bara avstannat tills idag efter joggingturen! Jätteskönt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar