söndag 27 januari 2013

Life goes on...


Ja, inte så mkt som har hänt med axeln och det kommer ta sin tid. Var hos en neruolog i veckan som testade nerverna. Den ena undersökningen var lite småobehaglig. Han satte in cirka 10 cm tunna nålar i biceps, rygg, axel och till sist genom revbenen och med dessa stimulerade han nerverna medan jag skulle försöka trycka undan hans arm. När jag berättade för honom att jag hade en djävulusisk värk till följd av att skulderbladet inte hänger med som det ska, och med "svaren" från undersökningen så kom läkaren fram till att jag har haft ett virus som angripit nervsystemet och då förstört nervtrådarna i musklerna som går från nacken ner mot axeln. Detta i sin tur gör att skulderbladet som hänger fast i massa muskler inte kan fungera som det ska när ett antal muskeltrådar är sönder.

Det kan ta ca 6 mån eller längre tills dess att nerverna växt ut och jag kan börja belasta. Tills dess är d sjukgymnastik som gäller. Jag hoppas på att det kommer ta kortare tid men man vet inte. Jag får röra armen så mkt som möjligt men inte belasta den så det= NO pole.

Vart väldigt ledsen och nere men nu är det bara att blicka framåt och va glad över att viruset inte satte sig i fler muskler.

Tills vidare blir det dans, stretch och försöka träffa kompisar man aldrig hinner träffa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar