tisdag 4 september 2012

Första backbendpasset för hösten


Skulle köra OP idag på NPS men det blev Backbendklass istället. Det var få i gruppen och jag har en del pass att ta igen så jag passade på. Passet var jättebra, Nelle är verkligen bäst. Vi hade en och annan contortionklass i Barcelona men Nelles klasser är så mycket bättre både gällande övningar och pedagogik.  Idag var jag och min rygg kompisar . Den bände sig som den skulle men d kan bli MKT bättre, som alltid:) Vi började passet med att stretcha bröstryggen genom att sitt-ligga på två block. (Lite svårt att förklara övningen utan bild) Idag kändes den övningen bra. Bröstet bara öppnade sig kändes d som . I bland känns det hemskt och mer som att man kvävs men nu försökte jag blunda, andas djupa andetag och inte tänka på tusen grejer samtidigt och ändra ställning.

Övade en del bryggor med uppgång som gick bra också. Hoppas kunna gå upp själv om några pass. Det är bar tekniken som inte är helt på plats ännu.

Längtar till Oversplit passet på Torsdag. Då ska det köttas split och spagat hoppas jag. I morrn blir det "hot mojo" på SATS vilket är Bikram yoga typ. Hoppas att man svettas massor och kan gå ner i fina splits efter passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar